
İrlanda, Apostil Düzenlemesinde Değişikliğe Gitti İrlanda makamları, apostil işlemlerinden sorumlu kurumun adını ve belge tasdik prosedürünü güncelledi. Yapılan değişiklikler, Lahey Uluslararası Özel Hukuk Konferansı'nın (HCCH) resmi internet sitesinde
kamuoyuyla paylaşıldı.İrlanda'da Apostil
İrlanda, yabancı resmi belgelerin tasdiki zorunluluğunu ortadan kaldıran 1961 tarihli Lahey Apostil Sözleşmesi’ne 29 Ekim 1996 tarihinde katıldı. Sözleşme, İrlanda açısından 9 Mart 1999 tarihinde yürürlüğe girdi.
Bu tarihten önce, İrlanda’da kullanılacak yabancı belgeler ile yurt dışında kullanılacak İrlanda belgelerinin konsolosluk tasdikinden geçmesi gerekiyordu. Bu işlem iki aşamalıydı: Önce belgenin düzenlendiği ülkede tasdik edilmesi, ardından kullanılacağı ülkenin konsolosluğu tarafından tekrar onaylanması gerekiyordu.
Bu sistem karmaşık, maliyetli ve zaman alıcıydı.Ayrıca, tasdik edilen bir belge yalnızca tasdikin alındığı ülkede kullanılabiliyordu.
Apostil sistemi, bu süreci kolaylaştırdı. Apostil, bir belgenin yurt dışında kullanılabilmesi için geçerliliğini ve doğruluğunu teyit eden, standart bir uluslararası formdur. Kâğıt belgelerde apostil, genellikle belgenin arka yüzüne basılan özel bir mühür ya da belgeye ekli ayrı bir sayfa şeklinde düzenlenir.
1961 tarihli Lahey Sözleşmesi’ni onaylayan tüm ülkeler, apostil işlemi yapılmış belgeleri ek bir tasdike gerek duymaksızın kabul eder.
İrlanda'da apostil işlemlerinden sorumlu yetkili makam, Dışişleri Bakanlığıdır. Daha önce bu işlemler Bakanlığın Konsolosluk Bölümü tarafından yürütülüyordu, ancak artık yetkili birim değişmiştir.
İrlanda’da Apostil İşlemleri Nasıl Yapılır?
Haziran 2025'te, İrlanda yetkilileri, Lahey Özel Uluslararası Hukuk Konferansı web sitesindeki resmi sayfalarını güncelleyerek apostil hizmetleri prosedürünü netleştirmiştir.
Bugünden itibaren, İrlanda'da apostil işlemleri Dışişleri Bakanlığı Konsolosluk Müdürlüğü’ne bağlı Doğrulama ve Apostil Birimi tarafından verilmektedir.
İrlanda'da apostiller yalnızca kağıt belgeler üzerinde verilmektedir. Yani elektronik apostil hizmetleri mevcut değildir.
Başvurunuzu şahsen Dublin’de (42-47 Mount Street Lower, Dublin 2) ve Cork’ta (1A South Mall, Cork) yapabilirsiniz.
İrtibat Kişileri (Yaz 2025):
- Bay Davina Johnston (Dublin)
- Bayan Emma McMahon (Dublin)
- Bay George O’Reilly (Dublin)
- Bayan Mary Kelleher (Cork)
Documents can be submitted without an appointment in Dublin on Mondays, Tuesdays, Thursdays, and Fridays (from 9:30 a.m. to 12:30 and from 14:30 to 15:30 p.m.), and in Cork on Tuesdays and Thursdays (from 9:30 a.m. to 12:30).
To submit an application in person, you must have the document to be apostilled and a cover letter containing the applicant's first and last name, the country where the document will be used, and contact information (phone number and email address).
Moreover, you will need to present a receipt for payment of the fee (which can be paid at the cash desk, by postal order, or by bank transfer). The fee is currently 40 euros. The time required for apostille certification when submitting in person is approximately 30 minutes. No more than five documents can be submitted at a time in person.
If there are more than five documents or if they are submitted outside of office hours, they must be processed through the drop-off service. In this case, they can be collected by mail or by arranging for pickup. Payment for these services is made by card.
Documents can also be sent for apostille by mail (special address for this: Iveagh House 80 St. Stephen&Green Dublin 2 D02 VY53). After receipt, the average processing time is three to seven days (however, this is not officially guaranteed).
It is recommended to send documents for apostille certification by registered mail. When submitting by mail, the postal address must be indicated in the accompanying letter.
The authenticity of the apostille can be verified using a special online service provided by the Irish Ministry of Foreign Affairs.
“Police certificates” are accepted for apostille only in paper form with a “wet” seal. You can contact the national police station (Garda station) with a request to send the certificate directly to the Ministry of Foreign Affairs, and then go to the Authentication and Apostille Department with a cover letter and a receipt of payment.
In addition, documents relating to education, civil status certificates (birth, marriage, and death), and notarized copies are subject to apostille.
If the applicant has additional questions, they can be asked by phone or via a special online form.
The Ministry of Foreign Affairs emphasizes that any insults or threats directed at staff accepting documents for apostille are unacceptable.
Apostil Nedir?
Apostil nedir, neden apostil almamız gerekli ve bunun için nereye başvurmalıyız? - Videomuz apostille ilgili bilmeniz gereken her şeyi açıklıyor. Yurtdışında kullanmak üzere apostil yapılması gereken bir belgeniz varsa, Schmidt & Schmiedt her zaman yanınızda. Dünya çapında 100'den fazla ülkede apostil hizmeti veriyoruz.