
MAIRE INFO tarafından bildirilen habere göre, Fransız belediyeleri, apostille ile ilgili konularda Noterler Yüksek Kurulu ile etkileşimde bulunacak özel temsilciler atadı.
Fransa'daki apostil reformunun özü nedir?
Fransa, 23 Aralık 2024 tarihinde, ülkedeki apostil prosedüründe yapılan değişikliklere ilişkin 2021-1205 sayılı Kararnamenin uygulanmasını 17 Eylül 2021 tarihinden itibaren erteleyen 2024-1200 sayılı Kararnameyi kabul etti. Buna göre, 1 Ocak 2025'te yürürlüğe girmesi beklenen yeni apostil belgesi tasdik prosedürü artık 1 Mayıs'ta uygulanacak ve güncellenmiş konsolosluk yasallaştırma programı 1 Eylül'de başlayacak. Yeni prosedürlerin uygulanmasından Adalet Bakanı ve Fransa Mühürlerinin Koruyucusu, Avrupa ve Dışişleri Bakanı ve Denizaşırı Bölgeler Bakanı sorumludur.
Fransa'da şu anda 34 bölgesel temyiz mahkemesi belgeleri apostille tasdik etmektedir. Ancak bu mahkemeler yalnızca kendi yetki alanları dahilinde düzenlenen belgeleri tasdik edebilmektedir. Federal makamlar tarafından düzenlenen belgeler Paris Temyiz Mahkemesi tarafından onaylanmaktadır. Belge yasallaştırma sürecinde kademeli reform 2020 yılında başlamıştır. Apostil sürecinde merkezi bir rolün noterlere devredilmesine karar verildi. Cumhuriyet yetkililerine göre bu karar, belge yasallaştırma prosedürünü basitleştirmeyi ve daha modern hale getirmeyi amaçlıyor. Yetki devrinin Eylül 2023'te yapılması planlanıyordu, ancak organizasyonel nedenlerle ertelendi.
Reform yürürlüğe girdiğinde, 15 noter odası resmi olarak belgelerin apostil edilmesi konusunda yetkili kurumlar haline gelecektir.
Belediyeler ve noterler apostil konusunda nasıl bir etkileşim içinde olacaklar?
15 Mart 2025 tarihinde apostil reformunun ara aşaması tamamlanmıştır. Bu gün, Fransa'daki her belediye, Noterler Yüksek Kurulu ile etkileşimde bulunmak üzere resmi temsilcisini atadı.
Mevcut sistemde belediyeler düzenli olarak yetkili makamlara mühür ve imza örnekleri göndermektedir. Ancak 1 Mayıs'tan itibaren apostil sistemi değişecek ve imza ve mühür veri tabanının yönetimi Noterler Yüksek Kurulu tarafından gerçekleştirilecek. Bu konuyla ilgili temaslardan resmi temsilciler sorumlu olacak. Belediyeler, 15 Mart'a kadar kendi takdirlerine bağlı olarak bir veya daha fazla irtibat kişisi atama hakkına sahipti.
Artık nüfusu 3.500'den fazla olan belediyelerin resmi temsilcilerinin 1 Mayıs'a kadar Noterler Yüksek Kurulu'na özel bir imza ve mühür veri tabanı sunmaları gerekecek. Daha küçük belediyelerin veri tabanlarını sunmaları için herhangi bir son tarih belirlenmemiştir.
Resmi bir temsilci atamak için, belediye yönetiminin sadece iletişim bilgileri, atanacak kişinin adı ve soyadı, kişisel numarası ve iş e-posta adresini içeren basit bir elektronik formu doldurması gerekiyordu. İrtibat kurulacak kişi bir belediye temsilcisi ya da belediye meclisi üyesi olabilir. Ayrıca, belediye başkanının kendisi de Noterler Yüksek Kurulu ile iletişim kurmak üzere irtibat kişisi olarak atanabilir.
Apostil nedir?
Apostil nedir? Neden bir apostile ihtiyacım var? Nasıl apostil alabilirim? - Videomuz apostil hakkında bilmeniz gereken her şeyi açıklayacaktır. Yurt dışında kullanmak için apostil ile onaylanması gereken bir belgeniz varsa, Schmidt and Schmidt size yardımcı olacaktır! Dünya çapında 100'den fazla ülkede apostil hizmeti veriyoruz.